پیمایش صفحه کلید
  مسدود کردن انیمیشن ها
کنتراست رنگ

بدون رنگ

روشن

معکوس
اندازه متن

افزایش سایز

کاهش سایز

متن قابل خواندن
برجسته کردن مطالب

عناوین

تصاویر
بزرگنمایی

مکان نمای سفید

مکان نمای مشکی

بزرگنمایی
Logo
اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی
استان خراسان رضوی
اخبار دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی خبر داد: احصای ۱۰۰ عنوان در شبکه مسائل خدمت به زائران بارگاه رضوی شنبه 19 اسفند 1402 ساعت 10:7
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: شبکه مسائل خدمت‌رسانی به زائران نوروز ۱۴۰۳ در ۱۳ بند موضوعی و ۱۰۰ عنوان احصا و ابلاغ شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی امروز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه در مانور ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی و  آغاز به کار قرارگاه عملیاتی مرکزی خدمات سفر زائران استان که با حضور استاندار، معاونان و اعضای ستاد برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: ستاد خدمات سفر  استان فعالیت‌های ویژه نوروز ۱۴۰۳ را از ابتدای آبان‌ماه امسال آغاز کرده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: آن چه این ستاد را از  سال‌های قبل متفاوت می‌کرد، نگاه موشکافانه معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری به نتایج و دستاوردهای ۲ سال گذشته به‌ویژه ایام دهه آخر صفر بود.

موسوی تصریح کرد: این بررسی‌های کارشناسانه منجر به ایجاد شبکه مسائل در زمینه‌های کمی و کیفی ستاد خدمات سفر استان شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به احصا و ابلاغ شبکه مسائل به دستگاه های اجرایی اظهار کرد: پس از آن و بر اساس خروجی طرح شبکه مسائل، برگزاری ۳ جلسه کلی ستاد خدمات سفر استان و ۲۵ جلسه تخصصی در کمیته های ۱۳ گانه ستاد در دستور کار قرار گرفت و همزمان قریب به ۲۳ نشست در ستادهای شهرستان های استان برگزار شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به پیش‌بینی حضور زائران در نوروز ۱۴۰۳ گفت: نوروز امسال سه دوره زمانی شامل ۲۸ اسفند تا ۴ فروردین، ۱۰ تا ۱۳ فروردین و ۲۲ تا ۲۴ فروردین، با توجه به تقارن ماه رمضان با ایام نوروز پیش‌بینی شده است.

موسوی ادامه داد: اهداف کلان تدوین شبکه مسائل حول ۲ عنوان اثر بخشی زیارت و بهبود ارائه خدمات به زائران بارگاه ثامن الحجج شکل گرفته است و بر این اساس ماموریت محوری ستاد که ارتقای کمی و کیفی خدمات مورد نیاز زائران در عرصه فرهنگی و رفاهی در تمامی جغرافیا و مراحل زیارت از مبدا تا مبدا، آماده اجرا شده است.

او تصریح کرد: بررسی تطبیقی میان تعداد زائران ورودی در ایام نوروز در ۲ سال گذشته و همچنین در ۱۰ ماه اول سال ۱۴۰۲ نشان داده که مشهد  به‌واسطه حضور پر فیض و برکت آقا علی بن موسی الرضا(ع) سالانه با ورود بیش از ۳۰ میلیون زائر داخلی و یک میلیون زائر خارجی از طریق مرزهای رسمی مواجه بوده است که آمار سفرهای ۱۰ ماه گذشته از رشدی ۲۹ در صدی با ۱۰ میلیون ورودی زائر، حکایت دارند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی تصریح کرد: این رشد ما را برآن داشت تا آمار اسکان خود را از ۶۰۰ هزار نفر شب به بیش از ۶۵۰ هزار نفر شب ارتقا دهیم که آمادگی ارتقا کمی و کیفی در تمامی کمیته‌های تخصصی لحاظ شده است.

موسوی از زحمات مدیرکل و کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان که خالصانه امکانات خود را در اختیار ستاد قرارداده‌اند، قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/

کد خبر 1402121600818
 
منبع:   تعداد بازدید : 59 نوشته شده توسط: کاربر روابط عمومی علینژاد

کلمات کلیدی: 
چاپ خبر
آخرین اخبار
پربازدید ترین ها
گزارش تصویری
آدرس سازمان : مشهد - بلوار شهید صادقی بین صادقی 23 و 25 - اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی
تلفن تماس : 37263310 - 051 دورنگار : 37258553 - 051